Test Ducati Supersport S: na okruh i na dovolenou
- Publikovno: 29.8.2017
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Sportovně cestovních motocyklů si v nabídce italské Ducati moc nevyberete. Můžete mít sportovní enduro, pohodlný a rychlý cruiser, ale klasické pojetí sportovního nářadí, které můžete využívat každý den, to tu máme až teď, Supersport S.
Přitom výrobce měl kdysi skvělou řadu s názvem ST. Sporťák, který si to v každodennosti mohl rozdat i s příkladnou Hondou CBR600F. Pak se ale vše začalo soustředit okolo výkonu, pár let se tlačilo na pilu a honil se počet koní. Dneškem se to ale mění a stojí tu motorka s názvem Supersport S na kterou výrobce nabízí i postranní brašny. Možná to nebude stroj pro vás, ale jeho schopnosti jsou v běžném provozu natolik dobré, že se může soupeřit jak s nejvýkonnějšími motocykly, tak s těmi pohodlnými.
Když se na Ducati koukáte z jednoho metru, řekli byste, že se jedná o čistý supersport. Detaily jako ostře řezané světlo s technologií LED, úzké kapoty a moderní pracovní prostředí digitálního budíku ukazuje, že tu půjde hlavně o rychlost. Jenže stačí skočit do měkčího sedla, které je z jednoho kusu a ihned vám napovídá, že se tady myslelo i na spolujezdce. Místa je tu dostatek, prostornost a tvar sedla je vymyšlen tak, aby posádka splynula v jedno tělo a přesto si řidič se spolujezdcem vzájemně nepřekáželi. Řídítka jsou nastavena pro pohodlnou jízdu a na kapotovaný stroj nezvykle vysoko. Je to velice příjemné a jakmile zaháknete nohy do stupaček zjistíte, že ani tady se nemusíte složitě skládat a je jasné, že tohle bude příjemná jízda.
Motor naskakuje bez zaváhání a jeho tón je utlumený, jak se na superrychlý cesťák sluší a patří. Jemnost chodu motoru vás možná až zaskočí, protože na tohle od Ducati rozhodně nejsme zvyklí. Už od 2500 otáček agregát spolupracuje a jemně zatahuje. Na obsah motoru, který se blíží litrové hranici je to sice slaboučké, ale musíme si uvědomit, že tohle není motorka určená na okruh. Tady hraje prim použitelnost a přívětivost za každé situace. Takže otáčení se na malém prostoru, rozjezdy z parkoviště a popojíždění v kolonách jsou tu evidentně důležitější. Motoru se tedy líbí i v nízkém spektru otáček a je vidět, že výrobce si na jeho vývoji dal záležet.
Pohodlná jízdní pozice zaručuje celodenní bezproblémovou použitelnost. Sedlo se jen tak neprosedí a ani nohy vás nebolí. Začínám ale tlačit do stupaček víc abych poznal, zda se příplatek za verzi S, tedy za značkové tlumení Öhlins a rychlořazení, projeví. Zatím to byla klidná jízda, kdy je vše v pořádku a v zažitém standardu. Tedy tužší sportovnější nádech, který ale nechce vyklepat posádku ze sedla. V rychlejším tempu je to pak teprve ta správná zábava. Tím, že sedíte pohodlně, vidíte dál před sebe a předjetí auta je otázkou okamžiku. Na Supersportu se cítíte hodně jistě a podvozek je jedním slovem špičkový.
Můžete se jen tak poflakovat a kochat se krajinou, užívat si kultivovaný motor a jemně povolené tlumiče, anebo naopak do toho pořádně šlapat. Vše se děje s okamžitou samozřejmostí a jen kvůli vyšším řídítkům jste lehce odtaženi od bezprostředních informací z předního kola. Hlavu nemáte zabořenou ve vidlicích, a tak nejsou hluboké náklony ryze sportovní. To může někomu vadit, ale chtít tu stejnou míru odezvy jako u Panigale by bylo nepatřičné. V rámci třídy je každopádně jízda top a na trhu není žádný podobný stroj.
Praktičnost motocyklu je tu na vysoké úrovni, kdy třeba i přední plexi štítek lze ručně nastavit do vyšší polohy. Rozdíl není tak markantní, ale aspoň něco. Spotřeba se dá udržet na pěti litrech a jak už jsme zmínili, pro spolujezdce pohodlný posed. Palivová nádrž je na 16 litrů a 300 kilometrů se dá bez problémů ujet cestovním tempem. Brzdy jsou kousavé monobloky od Bremba, ale není to žádný masakr. Příkladná síla bez agresivity. Bezspojkové řazení umí kvrdlat kvalty nahoru i dolu a to i v nižších otáčkách. Lépe se však řadí a podřazuje minimálně ve středním spektru. To pak s motorkou necukne a vše je krásně hladké.
Brzdový systém ABS od Bosche nemáte šanci zaznamenat a pulzování při blokování kola už takřka nepoznáte. Kontrola trakce se pak mění v závislosti na tom jakou palivovou mapu máte zrovna nastavenou. Rozdíl mezi nimi není nijak velký, ale jednoznačně poznáte hodně klidnou jízdu na poslední - třetí mapu a to Urban. Téměř po celý test jsme měli nastavenou mapu Sport, motorka se chovala přátelsky a pokaždé jsme měli dostatek výkonu k předjetí.
Otázkou ale zůstává cena, která se v základu pohybuje na hranici 350 tisíc korun, což je podle našeho názoru dost peněž. Naše verze je pak ještě o nějakých 40 tisíc korun dražší. Ducati však nebude nikdy levná záležitost a zase tu máte na výběr sportovce pro každý den, což samo o sobě už zvedá cenu. Hodně lidí chce image Ducati a ta byla vždy spojena s výkonem a okruhovým ježděním. Supersport S vám dá sportovní zážitky, pohodlnou jízdní polohu a můžete vyrazit i na výlet do Itálie. To vše zvládnete absolutně s přehledem. Tohle svezení se nám moc líbilo a letos další motorka, která nemá takřka žádné slabiny. Snad jen jediná nepatrná věc, že z levé strany cítíte při pomalém popojíždění do nohy teplo od motoru. Občas totiž vyrazíte jen tak v džínách na kafe, protože Supersport S vás k takové odpočinkové vyjížďce přímo láká.
Technické údaje
Motor: Kapalinou chlazený vidlicový dvouválec do L (90°) se čtyřmi ventily na válec. Vrtání a zdvih 94 x 67 mm, zdvihový objem 937 ccm, kompresní poměr 12,6 : 1. Největší výkon 83 kW (113 k při 9 000 1/min. Největší točivý moment 97 N.m při 6 500 1/min. Elektronické vstřikování Mitsubishi, tlakové oběžné mazání, elektrické spouštění a el. digitální zapalování.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly (poměr 1,84:1), sekundární převod O-kroužkovým řetězem, vícelamelová hydraulicky ovládaná spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Hliníkový rám, přední plně nastavitelná vidlice upside-down Öhlins, průměr nosníků 48 mm, zdvih 120 mm, zadní hliníková oboustranná kyvná vidlice, centrální pružicí a tlumicí jednotka, zdvih 130 mm. Brzdy kotoučové Brembo, vpředu dvojitá ventilovaná o průměru 320 mm s radiálně uloženým čtyřpístkovým třmenem, vzadu jednoduchá ventilovaná o průměru 245 mm s dvoupístkovým třmenem. Kola desetipaprsková litá 17“. Pneumatiky 120/70 ZR 17 vpředu a 180/55 ZR 17 vzadu. Rozvor 1478 mm, výška sedla nad zemí 810 mm, suchá hmotnost 183 kg. Objem palivové nádrže 16 litrů.
Barevné provedení: červená, arktická bílá
Cena: od 379 000,- Kč vč. DPH
David má na sobě MBW T3 evolution jednodílnou motokombinézu.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 29.8.2017
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro