Test Kawasaki Ninja ZX-6R 636

Nová 636 od Kawasaki je v segmentu supersportovních šestistovek dosti výjimečný stroj. Potvrdil to i náš test.

V průběhu letošních horkých letních dní jsme měli možnost okusit si úplně novou Ninju 636. Už od začátku kdy Kawasaki přišla s tímhle objemem se ví, že těch 37 kubíků navíc (delší zdvih) o dost změní charakteristiku motoru. Řadový čtyřválec má nové ojnice, vačky, písty a další součásti, přičemž jeho výkon je úctyhodných 137 koní (s náporovým sáním). Takže před sebou máme motorku, která by měla svým motorem být jednoznačně lepší pro „silničně“ orientované jezdce. Podobný koncept má třeba Triumf u své Daytony 675R.

Docela jiný je i vzhled téhle motorky, který se více přiblížil své větší sestřičce ZX-10. Agresivně vypadající přední partie s ostře řezanými tvary, úzkými dozadu protaženými světlomety a velkým otvorem náporového sání se mi vysloveně líbila. Celý předek i jeho každý sebemenší detail je propracovaný, včetně navazujících bočních kapot a vyzařuje z něj síla. Bohužel nakolik jsem byl nadšený z „kukuče“ téhle kawy, tak jsem byl zklamaný ze zadní části motorky. Asi, jako by jí kreslily dva designéři. Zezadu na mne „šest tři šestka“ působila nevýrazně až nudně včetně zadní lampy a vůbec nejošklivější byla koncovka výfuku. Sice krátká tak jak velí doba, ale zpracováním a plechovým krytem působila jako by byla z nějakého levného skútru. No, názory na design jsou určitě věcí subjektivní, pojďme raději za řídítka.

Po usednutí na sedlo ve výšce 83 centimetrů si spravíte chuť pohledem na kompaktní přístrojovou desku s tou jedinou správnou konfigurací což je analogový otáčkoměr a digitální displej se všemi ostatními informacemi. Na otáčkoměru se na vás usměje červené pole hluboko za čtrnácti tisíci a na displeji se dozvíte rychlost, kterou právě jedete. Výkon „strojovny“ pod vámi si můžete nastavit díky výběru ze dvou palivových map.

Maximum na plynové rukojeti znamená režim full power (to je těch 137 koníků) a při zvolení módu low power zase dostanete na zadní kolo asi 80 % výkonu. Dále tu máme tři stupně kontroly trakce KTRC a závodní ABS. Na LCD displeji dále najdete informace o zařazené rychlosti a novinkou je indikátor ekonomické jízdy, ten jsem však po celou dobu testu nespatřil. Když už sedíme za řídítky musím pochválit ergonomii, na supersportovní motorku je posaz poměrně uvolněný a pohodlný. Důležitou věcí, kterou bych nerad zapomněl zmínit je kromě plně nastavitelného podvozku a tlumiče řízení od firmy Öhlins antihoppingová spojka, což je výborná vychytávka u šestistovek ne zcela běžná. Radiálně uložené brzdy pak nesou značku Nissin a k jejich funkci nelze mít výhrady.

K samotné jízdě bych řekl snad jen: „skvělá, perfektní, zábavná, rychlá a adrenalinová“. Co se týče průběhu výkonu, umí být nová ZX-6R 636 úžasně jemná už od nízkých otáček a plynulou silou vám dodá pocit nekončícího zátahu, který se změní kolem číslice 11 na otáčkoměru v ještě mocnější. Podvozek Ninji me podobně nadchnul. Není totiž příliš vyhraněný jako u sesterské ZX-6R. Zdá se mi že standardní nastavení téhle zelené novinky opravdu více než okruhové jízdě vyhoví běžnému použití na běžných komunikacích, které nejsou vždy perfektně rovné.

Co se mi na téhle motorce líbilo ze všeho nejvíce, byla její použitelnost. Myslím tím použitelnost v provozu, nepochybuji o její rychlosti na závodním okruhu, ale Kawasaki Ninja ZX-6R 636 je velmi dobře použitelná i v normálním provozu, na normálních okreskách nebo silnicích první třídy a to nelze říci o každém supersportu. Samozřejmě pokud si chcete trochu zajezdit budete často v nelegálních rychlostech, ale celkově vzato tahle Ninja zvládá nástrahy českých silnic s přehledem a jistotou.

Pokud bych si tedy měl vybírat mezi stroji této kategorie, byla by nová šestka od Kawy jednoznačně v mém hledáčku. Za těch tři sta tisícovek totiž opravdu stojí a zvýšení ceny oproti strašímu modelu ZX-6R se tak zdá být oprávněné.

Technické údaje

Motor: vodou chlazený řadový čtyřválec, 4 ventily na válec, rozvod DOHC. Vrtání a zdvih 67 x 45,1 mm, zdvihový objem 636 ccm, kompresní poměr 12,9:1. Největší výkon 96,4 (131 k) kW při 13500 1/min, největší točivý moment 71 N.m při 11500 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, hydraulicky ovládaná vícelamelová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Mostový rám. Přední vidlice upside-down, průměr 41 mm, zdvih 120 mm. Zadní kyvná plně nastavitelná vidlice, zdvih 134 mm. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 300 mm, čtyřpístkové radiálně uložené třmeny. Vzadu jednoduchá o průměru 220 mm, systém ABS. Kola 17" hliníková litá. Pneumatiky 120/70ZR17M/C (58W) vpředu a 180/55ZR17M/C (73W) vzadu. Rozvor 1395 mm, výška sedla nad zemí 830 mm, provozní hmotnost 192 kg. Objem palivové nádrže 17 litrů.

Cena vč. DPH: 299 000 Kč

Kawasaki Ninja 636 ZX6R 2 Kawasaki Ninja 636 ZX6R12Kawasaki Ninja 636 ZX6R 2 Kawasaki Ninja 636 ZX6R16Kawasaki Ninja 636 ZX6R 2 Kawasaki Ninja 636 ZX6R17Kawasaki Ninja 636 ZX6R 2 Kawasaki Ninja 636 ZX6R18Kawasaki Ninja 636 ZX6R 2 Kawasaki Ninja 636 ZX6R19Kawasaki Ninja 636 ZX6R 1 Kawasaki Ninja 636 ZX6R08Kawasaki Ninja 636 ZX6R 1 Kawasaki Ninja 636 ZX6R09Kawasaki Ninja 636 ZX6R 2 Kawasaki Ninja 636 ZX6R11Kawasaki Ninja 636 ZX6R 1 Kawasaki Ninja 636 ZX6R01Kawasaki Ninja 636 ZX6R 1 Kawasaki Ninja 636 ZX6R02Kawasaki Ninja 636 ZX6R 1 Kawasaki Ninja 636 ZX6R03Kawasaki Ninja 636 ZX6R 1 Kawasaki Ninja 636 ZX6R04Kawasaki Ninja 636 ZX6R 1 Kawasaki Ninja 636 ZX6R05Kawasaki Ninja 636 ZX6R 1 Kawasaki Ninja 636 ZX6R06Kawasaki Ninja 636 ZX6R 1 Kawasaki Ninja 636 ZX6R07Kawasaki Ninja 636 ZX6R 1 Kawasaki Ninja 636 ZX6R10Kawasaki Ninja 636 ZX6R 2 Kawasaki Ninja 636 ZX6R14Kawasaki Ninja 636 ZX6R 2 Kawasaki Ninja 636 ZX6R15



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama