Yamaha YZF-R6 2017: malá kopie supersportu R1
- Publikovno: 15.10.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Yamaha představuje další rychlý stroj do rodiny s označením YZF. Tentokrát se nového kabátu dočkala R6. A že se je na co dívat!
Yamaha ještě před výstavou Intermot 2016 pustila do světa video, na kterém byl vidět závodní okruh a záblesky motocyklu. Tak nějak jsme všichni předpokládali, že to bude nová R6 a že ji představí právě na tomto veletrhu. Ovšem čekali jsme marně, ale o to víc se můžeme těšit do Milána na EICMU, kde ji budeme moci spatřit naživo. Novinka byla představena v Orlandu na Floridě, na výstavě AIMExpo.
Už při prvním pohledu vám musí být jasné, že se nechali designéři inspirovat její úspěšnou silnější sestrou, Yamaha YZF R1, jejíž test si můžete přečíst zde. Motocykl bude pohánět osvědčený kapalinou chlazený řadový čtyřválec o obsahu 599 ccm, který je usazen doprostřed hliníkového rámu Deltabox. Bohužel zatím výrobce neuvádí výkon ani maximální točivý moment. Pro lepší centralizaci hmoty si R6 vypůjčila od R1 podsedlový rám, který je štíhlejší a je také lehčí, je totiž vyroben ze slitiny hořčíku.
Novou dostala R6 i titanovou koncovku výfuku, hliníkovou nádrž, sedlo a hlavně přední kapotáž. Yamaha o ní tvrdí, že každý prvek, ze kterého je složena, je plně aerodynamický a napomáhá tak lehčí ovladatelnosti a také k dosahování vyšších rychlostí. Přední kapotáž není nijak přeplácaná, naopak působí hladkým dojmem. Má dva LED proužky, které konturují pomyslnou hranu a pod nimi jsou ukryté dva přední LED světlomety.
Yamaha R6 vymazlila o podvozek, který rovněž vychází z R1. Vepředu má plně nastavitelné vidlice KYB o průměru 43 mm, vzadu je stavitelný tlumič od téže firmy. Dva kotouče o průměru 320 mm se vám postarají o bezpečné zastavení díky radiálním čtyřpístkovým brzdičům Nissin. Přístrojový panel je kombinací analogového otáčkoměru s LCD displejem, kde se vám zobrazují veškeré informace potřebné pro vaši rychlou jízdu.
Z elektronických asistentů má R6 ve výbavě šestistupňovou kontrolu trakce, přednastavené tři jízdní mapy D-Mode se systémem ride-by wire, bezspojkové rychlořazení a samozřejmostí je také ABS. Pohotovostní váhá je 190 kilogramů. Do prodeje půjde v dubnu příštího roku a na výběr budete mít ze dvou barev, modrá Race Blu a černá Tech Black. Cena bude zveřejněna později, ale předpokládáme, že se bude pohybovat kolem 12 tisíc eur.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 15.10.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
- 29.11. - Papež František přijal «Pecco» Bagnaiu
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl