Suzuki V-Strom 800DE: cestovní enduro

Více než dvě desetiletí je srdcem motocyklů značky Suzuki véčkový motor. Překvapením pro všechny bylo, když japonský výrobce přišel s novým řadovým dvouválcem, který bude pohánět hned dva jejich zcela nové modely. Nekapotované GSX-8S a cestovní enduro V-Strom 800DE.

Suzuki se navíc ještě rozhodla, že si ponechá v nabídce i stávající V-Strom 650 a 800stovka vyplní mezeru mezi ním a silnější V-Strom 1050, jehož test si můžete přečíst zde. Při návrhu designu motocyklu se přihlíželo hlavně na praktické využití stroje, u kterého se očekává, že s ním bude jeho majitel trávit velké množství času na cestách a ne jenom na těch asfaltových. I tak jsou jeho tvary štíhlé a laděné do sportovna.

1 Suzuki V-Strom 800DE (13)1 Suzuki V-Strom 800DE (9)1 Suzuki V-Strom 800DE (12)

Plexi štítek je menší a je možné jej nastavit ve třech stupních s rozmezím 15 mm. V terénu oceníte i možnost vyjmout gumu ze stupaček a ponechat si tak jenom ty zubaté. Do výbavy dostanete plastové kryty rukojetí, ochrannou mřížku na chladič a zadní nosič. Motocykl bude vybaven zcela novým pětipalcovým displejem, který je přehledný a má praktické denní a noční zobrazení. Na výběr máte ze třech barevných variant šedo-žluté Glass Matt Mechanical Grey, modro-žluté Champion Yellow No. 2 a černo-modré Glass Sparkle Black.

Nový, kapalinou chlazený dvouválcový motor s přesazením ojničních čepů o 270° má zdvihový objem 776 ccm. Maximálního výkonu 84 koní (62 kW) dosáhne při 8500 otáčkách, maximálního točivého momentu 78 newtonmetrů při 6800 otáčkách, ten bude navíc dostupný už od nízkých otáček. U tohoto motoru si Suzuki nechala patentovat nový vyvažovací systém s dvojicí vyvažovacích hřídelí uložených v úhlu 90° ke klikové hřídeli. Jeho hlavním úkolem je snížení vibrací na minimum. Spojka je antihoppingová a využít budete moci i obousměrné rychlořazení.

Nový V-Strom dostane do výbavy elektronické asistenty Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.), kde se ukrývá elektronický plyn, zmíněné rychlořazení, tři přednastavené jízdní režimy a čtyřstupňovou kontrolu trakce se třemi stupni určených pro silnici a s jedním Gravel do terénu. Do výbavy také dostanete praktický Easy Start, který po zmáčknutí tlačítka sám točí tak dlouho, dokud se motor nenastartuje a k němu se do party hodí také asistent Low RPM, který při rozjezdu zajistí, že vám motocykl po zařazení prvního rychlostního stupně a následného přidání plynu nezhasne. Dva stupně má také ABS, jeden určený na silnici a druhý do terénu, zde si můžete ABS na zadním kole zcela vypnout.

Podvozek tvoří příhradový trubkový rám s hliníkovou kyvnou vidlicí. O tlumení se vám postarají plně stavitelné tlumiče Showa se zdvihem 220 mm vpředu i vzadu. Přední vyplétané 21palcové a zadní 17palcové kolo je obuto do pneumatik Dunlop Trailmax Mixtour, která brzdí přední dva 310 mm kotouče s dvoupístkem, vzadu má kotouč rozměr 260 mm. Světlá výška je 220 mm. Sedlo je ve výšce 855 mm a provozní hmotnost motocyklu je 230 kilogramů. Do nádrže vám vejde 20 litrů paliva, což s udávanou spotřebou 4,4 l/100 km znamená dojezd více než 450 kilometrů.

1 Suzuki V-Strom 800DE (1)1 Suzuki V-Strom 800DE (2)1 Suzuki V-Strom 800DE (4)1 Suzuki V-Strom 800DE (10)1 Suzuki V-Strom 800DE (3)1 Suzuki V-Strom 800DE (7)1 Suzuki V-Strom 800DE (5)1 Suzuki V-Strom 800DE (6)1 Suzuki V-Strom 800DE (8)1 Suzuki V-Strom 800DE (11)

Zdroj: Suzuki Global



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama